Keresés
Főmenü
Tanulmányok
Legnépszerűbbek
Legfrissebbek
D-vitamin és a rák
- 2010.01.26 - 17:54
A British Medical Journalban megjelent tanulmány a vér D-vitamin szintjét és bizonyos rák típusok közti kapcsolatot vizsgálta. A kutatók a tanulmányba közel 2 500 embert vontak be. 1 248 főnél diagnosztizáltak bélrákot, a csoport másik fele egészséges volt.
(International Agency for Research on Cancer (IARC), Lyon, Franciaország, Imperial College London, World Cancer Research Fund - WCRF)
A kutatás eredménye azt mutatta, hogy azoknál, akiknél a legmagasabb volt a vér D-vitamin szintje a bélrák kialakulási esélye 40%-kal volt alacsonyabb, mint azoknál, akiknél ez a szint alacsony volt.
(Association between pre-diagnostic circulating vitamin D concentration and risk of colorectal cancer in European populations: a nested case-control study)
A tanulmánynak azért van különösen nagy jelentősége, mert a különböző bélrákok egyre több áldozatot szednek a fejlett világban. Ugyanakkor a D-vitamin fogyasztás egy rendkívül egyszerű és alacsony költségű megoldás lehet.
A kutatók egyelőre azt tudták egyértelműen bizonyítani, hogy kapcsolat van az alacsony D-vitamin szint és a bélrákok kialakulási gyakorisága között, azonban még nem vizsgálták azt, hogy milyen hatással lehetnek a D-vitamin készítmények a rák kialakulására. Nagy valószínűséggel a D-vitamin fogyasztása igen kedvező hatással van a rák megelőzésében, azonban ezt konkrét tanulmányok még nem támasztják alá. A kutatók a legújabb tanulmányokban most azt vizsgálják, hogyan hat az extra D-vitamin bevitel a bélrákok előfordulási gyakoriságára?
Egyelőre tehát még nem állíthatjuk azt, hogy a D-vitamin készítmények fogyasztása segít megelőzni a bélrákok kialakulását, de hamarosan kézzelfogható eredmények lesznek a kezünkben. Addig is kerülni kell azokat a tényezőket, melyek biztosan hozzájárulnak a betegség kialakulásához: dohányzás, túlsúly, alkohol, vörös húsok. Fogyasszunk magasabb rosttartalmú ételeket, sok zöldséget és sovány húsokat.
És ne felejtsük: ma a D-vitamin hiány annyira elterjedt állapot, ami egyes kutatók szerint Európában és az USA-ban a lakosság 90%-át érinti.

Ultra D-vitamin - Ultra D-vitamin
A kutatás eredménye azt mutatta, hogy azoknál, akiknél a legmagasabb volt a vér D-vitamin szintje a bélrák kialakulási esélye 40%-kal volt alacsonyabb, mint azoknál, akiknél ez a szint alacsony volt.
(Association between pre-diagnostic circulating vitamin D concentration and risk of colorectal cancer in European populations: a nested case-control study)
A tanulmánynak azért van különösen nagy jelentősége, mert a különböző bélrákok egyre több áldozatot szednek a fejlett világban. Ugyanakkor a D-vitamin fogyasztás egy rendkívül egyszerű és alacsony költségű megoldás lehet.
A kutatók egyelőre azt tudták egyértelműen bizonyítani, hogy kapcsolat van az alacsony D-vitamin szint és a bélrákok kialakulási gyakorisága között, azonban még nem vizsgálták azt, hogy milyen hatással lehetnek a D-vitamin készítmények a rák kialakulására. Nagy valószínűséggel a D-vitamin fogyasztása igen kedvező hatással van a rák megelőzésében, azonban ezt konkrét tanulmányok még nem támasztják alá. A kutatók a legújabb tanulmányokban most azt vizsgálják, hogyan hat az extra D-vitamin bevitel a bélrákok előfordulási gyakoriságára?
Egyelőre tehát még nem állíthatjuk azt, hogy a D-vitamin készítmények fogyasztása segít megelőzni a bélrákok kialakulását, de hamarosan kézzelfogható eredmények lesznek a kezünkben. Addig is kerülni kell azokat a tényezőket, melyek biztosan hozzájárulnak a betegség kialakulásához: dohányzás, túlsúly, alkohol, vörös húsok. Fogyasszunk magasabb rosttartalmú ételeket, sok zöldséget és sovány húsokat.
És ne felejtsük: ma a D-vitamin hiány annyira elterjedt állapot, ami egyes kutatók szerint Európában és az USA-ban a lakosság 90%-át érinti.

Ultra D-vitamin - Ultra D-vitamin
Copyright PH-Product Hungary Kft. © 2010 Minden jog fenntartva!
dr. Tihanyi László - Innerlight - dr. Tihanyi László webáruháza
Powered by Lightning Webdev
dr. Tihanyi László - Innerlight - dr. Tihanyi László webáruháza
Powered by Lightning Webdev
Hírlevél
Iratkozzon fel értékes információkat tartalmazó, ingyenes hírlevelemre!
Az oldal tartalma röviden és kulcsszavakban
Cimkék Különösen ajánlom a következő cikkeimet

Kérdése van? Keressen fel az info@drtihanyi.hu email címen, vagy a +36 70 323-4456 számú magyar ügyeleti telefonszámunkon
Legyen Ön is törzsvásárló!
Kommentek
Archívum
Az immunrendszer állapota döntően meghatározza életkilátásainkat. Az immunrendszer erősítése egészséges életmóddal, megfelelő táplálkozással, vitamin hozzáadással (b vitamin, b12 vitamin, c vitamin, d vitamin, e vitamin, stb.) jelentős mértékben elősegíthető. A kolosztrum kívülről segíthet immunrendszerünknek a hatékony védekezésben a kórokozók ellen. Hatékony immunrendszer erősítő a kolosztrum és a d-vitamin.
Cimkék Különösen ajánlom a következő cikkeimet

Kérdése van? Keressen fel az info@drtihanyi.hu email címen, vagy a +36 70 323-4456 számú magyar ügyeleti telefonszámunkon
Legyen Ön is törzsvásárló!
- Felföldi Anikó: Kedves Dr Úr! Nekem van egy 3és ...
- Szabolcs: Tisztelt doktor ur! 22 eves vagyok es kicsi ...
- Végh Erika: Szeretném megtudni,hogy tejérzékeny ...
- dr. Tihanyi László: Kedves Gábor!A Hunza Barack ...
- Gábor: Tisztelt doktor úr, a 'hunza barack' ...
- Szabone Toth Terez: T. Doktor Ur !Szeretnem ...
- Anita: Kedves Doktor Úr!Szeretném megkérdezni, hogy ...
- 2010 Szeptember (1)
- 2010 Május (1)
- 2010 Április (1)
- 2010 Március (2)
- 2010 Február (1)
- 2010 Január (3)
- 2009 December (3)
- 2009 November (5)
- 2009 Október (3)
- 2009 Szeptember (2)
- 2009 Augusztus (3)
- 2009 Június (1)
- 2009 Április (2)
- 2009 Február (3)





